На початку цього року
одержувачів житлових субсидій сколихнула звістка про те, що тепер знижку на
оплату комунальних послуг виплачуватимуть у грошовій формі. Цю інформацію в
суспільстві сприйняли неоднозначно. Пропонуємо розібратися в новому порядку та
дати відповіді на найпоширеніші запитання.
Монетизація – що це?
Монетизація являє собою запровадження розрахунків за комунальні послуги шляхом надання коштів
субсидії безпосередньо громадянину, котрий сплачує ними за спожиті послуги. Раніше
ці кошти існували віртуально, тобто надавалася певна знижка на оплату спожитих
послуг, яка була зазначена в квитанціях. Існування цієї системи не спонукало
споживачів до економії енергоносіїв. Більше того, побутував міф про те, що якщо
не використати певну кількість кубів газу/води чи кіловат електроенергії, можна
залишитися без субсидії.
Мета монетизації полягає в створенні
прозорого механізму надання житлових субсидій та стимулюванні громадян до
економного споживання.
Як це діятиме на
практиці?
Ви отримаєте субсидію у грошовій форм:і люди
пенсійного віку отримують її одночасно із пенсією через Укрпошту або на
банківський пенсійний рахунок, всі інші – грошовим переказом через Ощадбанк або
на поточні рахунки, відкриті в Ощадбанку.
Рахунки за комунальні послуги будуть надходити
без урахування субсидії. Одержувачі готівкової субсидії мають самостійно і
своєчасно оплачувати комунальні послуги, використовуючи отримані кошти. Кошти
безготівкової субсидії на рахунки комунальних підприємств перераховує Ощадбанк,
решту – доплачує одержувач.
Кошти, які у Вас залишились після отримання
субсидії та сплати комунальних платежів (заощаджені за рахунок економного
споживання житлово-комунальних послуг), Ви зможете витрачати на власний розсуд.
Кому призначили
субсидію у 2018 році
Якщо вам призначили знижку на оплату комунальних послуг до 1
січня 2019 року, то до закінчення опалювального сезону субсидія буде виплачуватись
готівкою у тому ж розмірі, який був призначений раніше.
А якщо є
заборгованість?
Накопичувати борги по оплаті за спожиті послуги не варто,
адже:
- ваші рахунки будуть продовжувати надходити у повному розмірі;
- виплату субсидії може бути припинено!
- виплата субсидії поновлюється лише після повної сплати заборгованості;
- - у разі наявності заборгованості субсидія на наступний період призначена не буде.
Куди звертатися?
Якщо виникають питання щодо нарахування субсидії, ви можете
звернутися до:
- органу соціального захисту населення з питань щодо призначення та визначення розміру житлової субсидії;
- до відділення Ощадбанку:
- при отриманні безготівкової грошової субсидії: з питань щодо перерахування банком коштів
- субсидії управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг;
- при отриманні готівкової грошової субсидії: з питань щодо отримання субсидії через систему термінових переказів «Швидка копійка» або на поточні рахунки, відкриті в банку;
- до управителів, ОСББ, підприємств, що є виконавцями комунальних послуг з питань щодо спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розміру заборгованості або переплати.
Комментариев нет:
Отправить комментарий